ODLEKTOROVANÉ SEMINÁŘE
PROBLÉMOVÉ CHOVÁNÍ, NEKÁZEŇ, AGRESIVITA, KONFLIKTY
- Témata: „Agresivita ve škole – jak zvládat agresi u žáků a rodičů“, „Efektivní řešení náročných situací ve škole“, „Efektivní strategie řešení agresívního chování – výměna zkušeností mezi pedagogy“, „Hry pro zvládání agresivity a neklidu“; „Jak úspěšně zvládat náročné situace ve škole a eliminovat rizikové chování žáků“; „Lhaní ve škole – jak ho rozpoznat, řešit a redukovat“; „Práce se žáky s výchovnými problémy – vliv trestů a pochval“, „Pochvaly a odměny jako prevence kázeňských prohřešků“; „Problémový žák nebo problémové chování? Možnosti pedagoga a cesty k řešení“, „Řešení a prevence konfliktních situací“, „Zvládání problémových žáků“, „Zvládání žáků s výchovnými problémy“.
- Lektorováno: Bělotín, Bělotín, Brandýs nad Labem, 10x Brno, 2x České Budějovice, Doksy, Duchcov, Frýdek-Místek, Havířov, Havířov, Hustopeče nad Bečvou, Jihlava, Karlovy Vary, Kralupy nad Vltavou, Kutná Hora, Kyjov, Mokrá-Horákov, Mšené-lázně, Most, Nové Město na Moravě, Nový Jičín, Nový Jičín, Olbramice, 13x Olomouc, 8x Ostrava, 2x Otrokovice, Pardubice, Plasy, Plumlov, 27x Praha, Prostějov, Příbram, 3x Rakovník, Rožďalovice, Rudná, 3x Rýmařov, Říčany, Slavkov, Slušovice, 3x Šternberk, Šumperk, 2x Tábor, Třeboň, Uherský Brod, 2x Ústí nad Labem, Úvaly, Valašské Meziříčí, 2x Velké Meziříčí, Vlašim, Vrbno pod Pradědem, 3x Zlín, 2x Znojmo, Židlochovice.
_________________________________________________________________________________________________________________
STRES, SYNDROM VYHOŘENÍ, PSYCHICKÁ ODOLNOST, PRÁCE S EMOCEMI
- Témata: „Efektivní prevence stresu a syndromu vyhoření“, „Pedagog a emoce – jak úspěšně zvládat náročné situace ve škole“, „Posilování psychické odolnosti v souvislosti se vzrůstajícími nároky pedagogické profese“, „Učitel – riziková profese, aneb jak zvládat stres a zabránit vyhoření“
- Lektorováno: Babice, Blažovice, 8x Brno, 2x Bruntál, Dubicko, Dvůr Králové nad Labem, Frýdlant, 3x Havířov, Jablunkov, Jindřichov, Jiříkovice, Králův Dvůr, Letohrad, 2x Litvínov, 2x Most, 3x Nový Jičín, 8x Olomouc, 3x Ostrava, Otrokovice, Pardubice, Písek, 9x Praha, Prostějov, 2x Říčany, 2x Slavkov, Štěchovice, 2x Šternberk, Šumperk, 2x Tábor, Tasovice, 4x Teplice, Ústí nad Labem, Valašské Meziříčí, Velká Bíteš, Veselí nad Lužnicí, Zdiby, 2x Zlín.
KOMUNIKACE VE ŠKOLE/S RODIČI, OBRANA PROTI MANIPULACI
- Témata: „Efektivní komunikace aneb jak se správně ptát“, „Jak efektivně komunikovat s rodiči a motivovat je ke spolupráci se školou“; „Komunikace s rodiči“; „Komunikace ve škole aneb jak odolat manipulaci ze strany rodičů a žáků“, "Psychosomatika".
- Lektorováno: Babice, Benešov, 14x Brno, Břest, Buchlovice, Červené Pečky, 3x České Budějovice, Dubá, Fryšták, 2x Havířov, 2x Jihlava, Králův Dvůr, Krnov, Kutná Hora, Litvínov, Lubná, Malenovice, Mokrá-Horákov, Most, Mšené-lázně, 3x Nový Jičín, Olbramice, 3x Olomouc, 12x Ostrava, Otrokovice, 2x Pardubice, 2x Pelhřimov, Plasy, 12x Praha, Rožďalovice, Rýmařov, Šternberk, Tasovice, 2x Třeboň, Uherský Brod, Veselí nad Lužnicí, Vrbno pod Pradědem, 3x Zlín, Ždánice.
_________________________________________________________________________________________________________________
VÝUKA, MOTIVACE, HODNOCENÍ, ŠKOLNÍ ÚSPĚŠNOST
- Témata: „Efektivní hodnocení = základní dovednost pedagoga pro pozitivní motivování žáků“; „Efektivní projektová výuka a průvodce její tvorbou“, „Hodnocení žáků s ADHD“; „Jak motivovat žáky (nejen) v inkluzívní třídě“, „Jak žáky motivovat“; „Kvalitní paměť – předpoklad úspěšného učení – techniky efektivního zapamatování“, „Motivující komunikace – (ne)bezpečná slova ve výuce“, „Proč je důležitý přístup ke vzdělávání podle osobnosti žáka a pedagoga“, „Projektové vyučování“; „Strategie prevence a řešení školní neúspěšnosti“, „Školní (ne)úspěšnost a možnosti jejího ovlivňování“; „Žák s ADHD/ADD ve třídě a jak ho úspěšně zapojit do výuky“, "Strach ve škole jako podceňovaná překážka ve vzdělávání a jak s ním pracovat".
- Lektorováno: Bernartice, 3x Brno, 2x Česká Lípa, Dolní Čermná, Dubicko, Havířov, Ivančice, Kašava, Kovářov, 2x Kutná Hora, 2x Liberec, Litvínov, Mělník, 3x Mšené-lázně, 3x Olomouc, 2x Otrokovice, Pardubice, 4x Pelhřimov, 2x Plasy, Poděbrady, 10x Praha, Prostějov, Rožďalovice, Škvorec, Šumperk, 2x Tábor, Turnov, 2x Ústí nad Labem, Ústí nad Orlicí, Valašské Meziříčí, Velká Bíteš, Vizovice, Zábřeh, Zásmuky, Zlín.
KLIMA ŠKOLY/TŘÍDY, VZTAHY VE ŠKOLE/TŘÍDĚ
- Témata: „Inkluze ve škole a její využití ve prospěch všech účastníků vzdělávání“; „Jak dosáhnout pozitivních vztahů v inkluzívní třídě“, „Jak klima třídy ovlivňuje chování žáků“; „Klima školy a jeho vliv na spokojenost a výkonnost pedagogů i žáků“; „Práce se žáky s odlišným mateřským jazykem a jejich začleňování do třídního kolektivu“; „Spolupráce asistenta pedagoga se žáky, pedagogy, rodiči“.
- Lektorováno: 2x Brno, Bystrovany, Česká Ves, Dolní Čermná, Havířov, Kadaň, 2x Kovářov, Krnov, Kutná Hora, Litovel, 2x Litvínov, Mokrá-Horákov, Most, 2x Mšené-lázně, 5x Ostrava, Otrokovice, Pardubice, Plasy, 4x Praha, Prostějov, Přerov, Rožďalovice, Rudná, Strážnice, Tábor, Valašské Meziříčí, Veselí nad Lužnicí, Vizovice.
________________________________________________________________________________________________________________________________
OSOBNOSTNĚ SOCIÁLNÍ ROZVOJ
- Témata: „Autorita pedagoga a její klíčový vliv na motivaci žáků“, „Osobnostně sociální rozvoj pedagoga“, „Osobnostně sociální rozvoj pedagoga jako cesta k efektivnější výuce“, Osobnostně sociální rozvoj pedagoga se zaměřením na posílení poradenských dovedností“, „Osobnostním rozvojem k efektivnější komunikaci a spolupráci se žáky, kolegy, rodiči“; „Úskalí začínajícího učitele“; „Výměna zkušeností mezi pedagogy – klíčový činitel osobnostně sociálního rozvoje“.
- Lektorováno: Brno, Brno, Brno, Havířov, Karlovy Vary, Liberec, Ostrava, Pardubice, Plasy, Praha, Praha, Prostějov, Ústí nad Labem, Ústí nad Labem, Valašské Meziříčí, Velké Hoštice.
_______________________________________________________________________________________________________________________________
RIZIKOVÉ CHOVÁNÍ, SOCIÁLNĚ PATOLOGICKÉ JEVY
- Témata: „Jak bojovat proti závislostem aneb závislost není jen o drogách a alkoholu“; „Jak na šikanu“; „Krizová intervence v prostředí školy“; „Proč se děti sebepoškozují a jak jim pomoci“; „Sebepoškozování, jak mu rozumět, co s ním“; Stop šikaně – efektivní strategie prevence a řešení“; „Šikana jinak“; „Účinná prevence rizikového a závislostního chování“; „Vliv kyberšikany a sociálních sítí na vývoj dítěte“.
- Lektorováno: Brandýs nad Labem, 5x Brno, 2x Bruntál, Bystřice pod Hostýnem, Havířov, Kladno, Klatovy, Malenovice, Moravský Beroun, 6x Olomouc, 9x Ostrava, Otrokovice, Písek, 10x Praha, Prachatice, Šternberk, Tasovice, Třemošnice, Uničov, 3x Vernířovice, Vernířovice, Vernířovice, 3x Zlín, Znojmo.
______________________________________________________________________________________________________________________________
JAKÝKOLIV SEMINÁŘ VÁM MOHU "UŠÍT NA MÍRU",
PŘÍMO PRO VÁŠ PEDAGOGICKÝ SBOR.
POKUD MÁTE ZÁJEM SI SEMINÁŘ PRO SBOROVNU OBJEDNAT, KONTAKTUJTE MĚ, PROSÍM, S VĚTŠÍM PŘEDSTIHEM (kromě lektorování seminářů se aktivně účastním konferencí, publikuji a přednáším na Pedagogické fakultě v Ostravě).
Pokud přemýšlíte nad tématem semináře pro sborovnu, můžete se inspirovat názvy akcí, které jsem již lektorovala (seminář zrealizuji na Vámi určeném místě, města v závorkách jsou pouze informací, kde se seminář v nedávné době konal)
Pro pracovníky městských úřadů nabízím např. stále aktuální téma: JEDNÁNÍ S AGRESÍVNÍM KLIENTEM (další témata dle domluvy) - seminář zrealizuji na Vámi určeném místě).
Také nabízím školení pro lékaře a zdravotní sestry.