Aktuálně - obsazeno, přijímám pouze náhradníky! Seminář 26. března 2025: Prevence ubližování a sebepoškozování – jak zvládat úzkosti, paniku a psychické problémy žáků.
Aktuálně - obsazeno, přijímám pouze náhradníky! 27. března 2025: Prevence ubližování a sebepoškozování – jak zvládat úzkosti, paniku a psychické problémy žáků.
Olomouc - 9. dubna 2025: seminář Prevence ubližování a sebepoškozování – jak zvládat úzkosti, paniku a psychické problémy žáků.
Anotace semináře:
Duševní zdraví dětí se čím dál více zhoršuje, deprese, fobie, úzkostné až panické stavy jsou stále častější, logicky se tedy promítají i do školního života. Následkem těchto stavů bývá velmi často ubližování – agrese vůči sobě (sebepoškozování) anebo okolí (agrese vůči někomu či něčemu). Pedagogové jsou tak postaveni před nové náročné výzvy – jak takovému chování porozumět a hlavně, jak na něho optimálně reagovat. Zvláště sebepoškozování je závažný fenomén, kterému je věnována minimální pozornost. Za zdánlivě nevinnou činností se totiž často skrývají vážné problémy dětí, jejichž neřešením může nežádoucí chování gradovat.
Seminář má dva základní cíle:
1) Podrobně rozebrat jednotlivé příčiny psychických potíží dětí a dospívajících, aby jim pedagog porozuměl a byl schopen rozpoznat, před čím stojí a jaké jsou jeho možnosti.
2) Ukázat pedagogům, podle čeho se rozhodovat, jakou zvolit strategii a jak toto náročné chování zvládat. Velmi často jsou totiž mezi prvními, kteří destruktivní strategie u dětí či adolescentů zachytí.
Nedílnou součástí semináře jsou kazuistiky a konkrétní příklady z praxe lektorky (školní a poradenské psycholožky) a prostor pro sdílení postupů řešení ze strany účastníků.
Seminář nabízí (mimo jiné) odpovědi na tyto otázky:
- Se kterými psychickými problémy dětí a dospívajících se pedagog může setkat?
- Jakou formu podpory dětem/dospívajícím poskytnout? A co naopak nikdy nedělat?
- Jak odlišit, kdy je řešení ještě v rukách pedagoga a kdy ho přenechat specialistům
- Co může udělat škola/pedagog v rámci prevence? A jak jednat „tváří v tvář“ problému?
- Jaké jsou motivy sebepoškozujícího chování a jakou roli hraje věk?